tirsdag 14. juni 2011

Pinse, sol og løping

Etter ha hatt fokus på sykling de siste to månedene, var det godt å ha en helg der jeg endelig kunne få på meg joggeskoene igjen.

Lørdag: Løpetur på sti rundt vindalsvatnet og tilbake. Fint å komme seg vekk fra asfalt og kjenne lukten av skog og myr. Løp for det meste på fin sti, men enkelte steder var det veldig vått. Begynner å få sansen for å løpe på kuperte stier, må forsøke å finne flere og bedre steder jeg kan løpe i sommer. Totalt ble det 13 km, og årets fire første flått-bitt.

På stien rundt vindalen

Søndag: Løpetur på kjente veier. Ble ca 15 rolige kilometer på jernbanetraseen langs Kalandsvannet. Følte meg blytung i beina, åpenbart at jeg har løpt lite i det siste. Fint og varmt vær, og det var herlig å kunne løpe i shorts og t-skjorte.

Mandag: Styrketrening. Merker at det er lenge siden sist. Har de siste dagene blitt veldig sliten i ryggen av å løpe. Forsøkte meg på trening av kjernemuskulaturen. Var ikke særlig vellykket. Må finne noen bedre øvelser.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar