onsdag 1. juni 2011

The hay is in the barn (i hvert fall litt)

Da var siste treningsøkt gjennomført før det bærer avgårde mot Voss på Lørdag. Det ble en vanlig runde ned til gamlehaugen, og deretter litt sykling på kryss og tvers før jeg havnet på Fanafjellet. For å få litt følelse med bakker tok jeg turen opp til Fanafjellet tre ganger.

Traff mange syklister i bakken opp til Fanafjellet

Turen ble avsluttet med en tur inn til Haugsdalen. Da jeg kom ut igjen var klokken nærmere 22 ,så da var det på tide å avslutte. Totalt ble det ca 75 km


Siste rest av sol ved Haugsdalen 

Nakken har vært det stedet i kroppen som har vært mest vond på lengre turer i vår. Bestemte meg derfor å flytte styret så høyt som mulig før jeg la ut på turen. Det føltes uvant å sykle med den nye stillingen, men det hjalp veldig godt på nakkesmertene. Problemet nå er at smertene har forflyttet seg til korsrygg og til ræven. Kanskje fordi mye av støtten til vekten av overkroppen er forflyttet fra armene og ned til hoftene/baken. Lite smart å gjøre endringer i sittestillingen så kort tid før rittet.

"The hay is in the barn" er et kjent sitat fra løpetrener Hal Higdon, og betyr vel noe sånt som: nå er treningen over, og det er lite mer som kan gjøres før det braker løs. Ut fra treningsloggen i SportTracks kan jeg se at jeg har trent omtrent halvparten så mye som jeg gjorde i fjor. Noe som ikke lover spesielt bra. Men jeg tror formen er omtrent der den var for et år siden. Allikevel så skal det holde hardt om jeg skal komme til Voss på målsetningen på 5:30. Lite som kan gjøres nå, det får gå som det går...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar